Thaiboxning

Olika träningspass för olika nivåer

Thaiboxning – juniorer grupp 1 (7-10 år)

Vi lär ut en lekfull och balanserad träning där vi blandar kondition och styrkeövningar med grunderna i Thaiboxning. Instruktörerna är utbildade och följer riskidrottsförbundets rekommendationer när det gäller träning för barn.  Träningspassen börjar alltid med uppvärmning, exempel på övningar är balans- och koordinationsövningar, slag och sparkar på mitsar. Olika varianter av styrkeövningar ingår alltid te.x sit-ups, armhävningar och knäböj.
Vår ambition är att barnen skall ha roligt under disciplinerade former. Träningen ger en god grundkondition, styrka, smidighet och ett bättre självförtroende.

Thaiboxning – juniorer grupp 2 (11-15 år)

Träningspassen börjar alltid med uppvärmning, exempel på övningar är skuggboxning, slag och sparkar på mitsar. Olika varianter av styrkeövningar ingår alltid te.x sit-ups, armhävningar och knäböj. I denna gruppen är det mer fokus på teknikerna och tävlingsmomentet. Här krävs det att man har alla skydd som behövs, benskydd, handskar, suspensoar, tandskydd.

Gruppen är till för de som tränat ett tag och klarar av grundteknikerna och är 11-15 år. Är du nybörjare och över under 10 år ska du börja i grupp 1. Det är tränaren som avgöra när du flyttas upp i grupp 2. När man fyllt 15 får man börja i vuxengruppen.

Thaiboxning – Nybörjare/motionärer (Från 15år)

Uppvärmning i form av jogging, skuggboxning, armhävningar och andra fysiska övningar. Fysik och styrka tränas med hjälp av slag och sparkövningar både tempo-övningar och olika slag och spark kombinationer på små och stora mitsar. Mycket fokus på grundteknikerna i thaiboxning. Allt som behövs är t-shirt, shorts och en vattenflaska.

Thaiboxning – Avancerad grupp (Från 15år)

I denna grupp är det mer fokus på tävlingsmomentet och teknik och här ingår även sparring. För att vara med i denna grupp måste man ha ALLA skydd samt hantera teknikerna. Denna grupp är till för de som vill tävla eller de som känner att de vill ha mer tävlingsinriktad träning. Mycket fokus på sparring och tävlingsmoment genom att träna i rondintervaller.

Thaiboxning – Rallarsving +35

Detta träningspass passar dig som är över 35 och känner att fysiken du hade i gymnasiet inte riktigt håller längre! Vi börjar riktigt lugnt i början av terminen för att hitta individuella målsättningar och sedan jobba mot att klara dessa i slutet av terminen. Vi har lagt passet sent med flit. Det är för att du skall hinna lägga ungarna och den tiden sitter du ändå troligtvis i soffan. Gör nåt vettigt istället: Träna med oss andra som inte vill gå på traditionell gruppträning där hälften är eller varit elitidrottare. Vi kör enkla övningar inspirerade från olika sporter och träningsformer helt utan prestige! Vi peppar och stöttar varann genom passet för att utnyttja tiden maximalt.

All träning och tävling sker under eget ansvar.